En slapp dag

Idag har vi haft en riktigt lugn och skön dag. Jag känner mig på benen igen, 2 dagar i sängen kan ju göra vem som helst deprimerad men nu är jag on it igen. Skönt!! Lowa vill mest vara ute hela dagarna, vilket vi också är – eller ja, just nu mest Micke och Lowa men jag var med ut en sväng idag på eftermiddagen och hade med lite mellis ut till lekparken. Dessförinnan var jag en tur på affären och inhandlade lite smått och gott till mat och matlådor inför helgen då jag jobbar fredag, lördag och söndag. Kvällens middag blev grillad kyckling med blandad sallad och kall currysås, ett äpple och lite mandlar till efterrätt. Lowa fick risifrutti till efterrätt och blev eld och lågor, som vanligt när hon får nånting av sötare art. Lowa får efterätt nån dag i veckan eller 2, annars äter hon det vi äter – och några extra ägg. O så massssor med vatten – antar att det är för att hon springer intervaller i köket och gör pullups vid köksbordet, vad vet jag 🙂

Efter middagen fick jag nog av sjukdomsbaciller så jag svidade om illa kvickt och cyklade iväg till utegymmet för ett skönt ”kom igång pass”. Jag var faktiskt lite mer flåsig än vanligt men 6km cykel, squat, squat/pullups/ marklyft/axelpress och ett par andra superset övningar gjorde mer gott för själen än vad jag kunde ana. Skönt! Micke drog iväg till tyngdlyftningsklubben när Lowa somnade och jag läser lite bloggar som jag i princip aldrig gör nuförtiden. Ombyte förnöjer 🙂

Imorron laddar vi för förmiddagsträning och sen jobbar jag kvällen lång. När det ändå blev ett filmtema på detta inlägg kan jag ju lika gärna slänga in min älskade man också 🙂 Från hans gamla lyftar karriär. Därför jag inte lär mig att lyfta av nån annan – only learn from the best you know!!!

One thought on “En slapp dag

Kommentera

