Crossfit Football?!

Kanske inte riktigt ett hardcore crossfitfootball pass men nära på – iallafall rätt underlag. Fasen va skönt med vår – det känns att jag saknat värme och kunna träna ute i bara tröja. Najs!

3 x (med 2 min vila mellan varje)

10 Hang squat clean

Shuttlerun

10 pushups

Högintensiteten fortsätter alltså, man idag har jag inte mycket att ge. Varven tog 1.30,1.35 o 1.45. Trött som sjutton i kroppen o benen, o sen e ju squat clean inte direkt min favvo övning – fy fasen va arg jag kan bli för att det är så jääävla jobbigt. Nåväl. Sen avslutade jag med.

4 varv:

20m gång med stång på raka armar (20kg)

5 av frontsquat, backsquat, pushpress och push jerk

För att jobba ur det sista ur flåset så körde jag 20m bearcrawl, sprint till läktaren o sen upp för läkaren, typ 12 trappsteg 🙂

Glömde jag säga hur opti det är att träna på fotbollsplan? Där är var ni kommer att hitta min familj i sommar, STK ligger ju precis innanför vilket är mer än optimalt, enligt Micke ska vi har med oss lunch nästa gång. Opti!!!

20120424-111428.jpg

20120424-111436.jpg

20120424-111442.jpg

Kommentera

