Bli Världsförälder!

Jag har länge, alldeles för länge, tänkt på att jag ska anmäla mig som fadder. När jag var liten hade vi i familjen ett fadderbarn och jag kommer ihåg hur vi gjorde små paket och skrev brev, jag tyckte redan då att det kändes bra att hjälpa. Jag vill hjälpa nu också – o vad passar bättre än att bli Världsförälder?

Som Världsförälder hjälper du inte bara ett barn utan alla barn som behöver hjälp, och de som behöver mest hjälp för tillfället får hjälpen först. Alltifrån vaccinationer, till nödmat, myggnät och första hjälpen väskor går en ynka 100-lapp i månaden till. Det är kanske den viktigaste 100 lappen du kommer att investera varje månad – åtminstone den som kommer att ge mest nytta och glädje.

Självklart kommer jag också att bli ”bloggare för varenda unge” och då och då sprida budskapet igen. För mig finns det ingenting som kan vara mer självklart just nu!

BLI VÄRLDSFÖRÄLDER HÄR

UNICEF/Kate Holt

Kommentera

