Sjukan och altansnack!

Sjukan tog mig. Attans! Har legat hela veckan. Kul – NOT! Nu är jag iallafall tillbax på jobbet, skönt att komma ur sängen! Jobbar lördag och söndag och sen tänkte jag försöka vara frisk på riktigt på måndag och tisdag när jag e ledig, har hört ryktas om fina vädret. Perfekt för altanpiff!!! Har en plan klar hur altanen ska se ut – det skall köpas nya dynor till utemöblerna som vi fyndade i måndags och sedan skall det byggas ett bord och planteras plastblommor (ja, plastblommor!!) och lite kryddor. Jag har en gång för alla insett att jag inte skall ha riktiga blommor, jag vet inte om det är läget på mina fönster, som antigen är för soliga eller för mörka eller om jag kan skylla på dålig jord. Oavsett så har jag tröttnat (o Micke också). Däremot älskar jag färska blommor på köksbordet så de kommer jag fortsätta med – bara det inte skall blandas in nån jord verkar det ju gå rätt så bra! Kryddor däremot funkar bra! Jag tror vårt snart egenbyggda grillbord/avlastningsbord kommer att passa perfekt med massa grönt på som man kan slänga på köttet o sen på grillen. (JA, vi har en solsidan grill men det bara blev så :))

När jag inreder ett nytt rum kör jag alltid ”moodboard” stilen. Mer och mer på senaste tiden. Sen att allting inte kommer in i rummet eller upp på väggen på en och samma dag är en annan sak, bara jag vet vad jag skall ha så hittar jag det i sinomtid. I sovrummet fattas än så länge ett par detaljer, vardagsrummet skall förmodligen svängas om och hallen saknar fortfarande upphängd spegel och lite piff. Lowas rum är klart dock! Det är viktigast! Men jag klagar inte, jag älskar den kreativa processen. Slutbabblat, nu måste jag gå in o arbeta. Vi hörs senare eller på måndag!

Altanens moodboard här som legat i datorn. Möblerna vi har är lite äldre i trä (plank), med 2 stora fåtöljer som går att fälla i ryggstödet, stor soffa som man kan sitta 3 personer i och säkert somna till i också och ett STORT bord. Precis som jag ville ha!  Sen som ni ser skall det piffas till lite, tänker mig även ha 1 eller 2 utemattor i plast, som tål både regn, rusk och som lätt kan rullas ihop för vintern, och ger lite mer liv och känsla åt altanen. Kommer bli grymt! Ser fram mot sommarens grillfester.

DYNA Ashby Garden, RUSTA

Hängparasoll, ICA MAXI

Lecablock och trä BYGGMAX

Blomster och kruka, Plantagen

Matta, Rusta

Kommentera

