2 goda med köttfärs

Köttfärs äter vi rätt mycket, eller, låt mig säga väldigt mycket, hemma hos oss. Oftast i form av tacofärs med massor med olika tillbehör men häromdagen gjorde jag en köttfärssås istället – det tycker Lowa är godast. Igår åt vi den till lunch hela familjen med följande tillbehör; kall mandelpotatis, ruccola, rödlök, rädisa, strimlad morot, valnötsolja och lite kryddor.

Häromdagen gjorde vi denna goda köttfärssrätt till 2 arbetande män;

Lägg köttfärs i botten av en skål. Lägg riven vitkål, några ostskivor och lite pizzakrydda (oregano och basilika) ovanpå. In i micron tills osten smält och allt blivit varmt i ca 2 minuter. Köttfärspizza. Gott med en klick kesella eller turk. yoghurt till. Snabbt enkelt och gott!

Min köttfärs gör jag i princip alltid på samma sätt: Stek köttfärs, sedan 1 gul lök. Ha på passerade tomater 1 burk, ca 2 dl vatten, 2 vitlöksklyftor, färsk basilika, oregano, svartpeppar och lite salt, ibland har jag i lite (1/2 lanbuljong (ekologisk och utan tillsatser). Låt småkoka länge. Ju längre desto godare.

20120521-165713.jpg

20120521-165727.jpg

Kommentera

