Välkommen sommaren!

Jag tycker det var väldigt passande av mig att vara ledig igår. Solen fräste ner sina strålar hela dagen. Lowaojag gillar!! Jag har en ganska stående rutin att de dagar jag är ledig eller jobbar eftermiddag så lagar jag lunchen direkt efter frukosten. Igår rullade jag och Lowa ett gäng med köttbullar och kokade potatis innan vi gick ut, 2h senare när hungern slog till är det lätt och smidigt att bara gå in de 10 metrarna från lekparken och värma på maten. Vi åt ute på altanen, skuggan ligger över baksidan fram till strax före 13, jätteskönt. Förmiddagssol på framsidan, och eftermiddagssol på baksidan. Opti kombo! Vill man ha kvällssol så går man ut 20m till ängen och slår sig ner med picknikkorg och filt tillsammans med alla andra. Hög sommarfaktor på det!

Jag har fortfarande inte hittat kamerakortet så mobilkameran får funka ett tag till. Lowa körde nya sandalerna från mormor, en tunika i strl 62!!!! och solhatt. Fin kombo! Min unge är ju en stensamlare – hon kan plocka i flera timmar med stenar upp och ner ur saker och idag när jag upplyste om att hon hade fickor på tröjan (också för att jag skulle slippa böra runt på stenarna) så sken hon upp och fyllde båda fickorna 🙂

20120523-192817.jpg

20120523-192828.jpg

20120523-192839.jpg

Före middagen körde jag ett härligt KB pass. Har kört mycket kroppsvikt senaste tiden, men nu var det dags för lite klotsvingande.

On the minute:

5-6-7-8 KB Sving 16kg – 8-9-10-11m utfallsgång

Sen lite kombosar av:

Höga stepups och enarmsmarklyft

KB Sving 16kg och OH squat

Klättrande plankan och benlyft

och lite mer utfall………:)

Uppvärming, alltid med pinne – rörlighet och teknik. Alltid alltid alltid!!

Att göra boxjump på denna höjden är inga problem, men här syns tydligt min svaga högra sida – därför nöter jag med jämna mellanrum stepups (alltid med raka armar för att få opti kombo med midlinestabilitet), och just nu är det relativt bra på låga höjder – här som är 65 cm blir det lite knivigare – men snart så!! Ju starkare jag blir i varje enskild sida – desto bättre boxjump kan jag göra.

KB sving och OH squat

Kommentera

