Klubbenträning!

Idag hängde Lowaojag med in till klubben.

Det bjöds på styrka deadlift. Därefter kombo Deadlift och Wallball, därefter kombo Push Jerk och Negativ stege kb sving, 24kg-16kg-12kg-8kg, max antal på varje obrutet. Push Jerk väldigt lätt, o KB tungt. Halva svingar enbart på 24:an, det är fortfarande lite tungt 🙂 Det bästa med att träna ”baklänges” är att det lätta också blir tungt. O d gillar vi ju 🙂 Sen avslutade jag med lite ring rodd.Som röd tråd (ni har väl alltid en röd tråd genom era träningspass??) så var det motsats kombosar. Typ; Seg maxstyrka/explosivitet (deadlift, wallball), snabbt/explosivt och uthållighet (pushjerk, kb sving). Ett tips för ditt träningspass! Motsattsförhållanden tröttar ut och bygger upp!!

För övrigt? Nån som tycker att Mickes T-shirt sitter tight????? 🙂

Annonser

4 thoughts on “Klubbenträning!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s