GodMorgon Fredag!

Helg, o jag e ledig igen – 3 helger på raden, kors i taket :). Imorn väntar CF avslutning för Micke, jag och Lowa tar kanske en tur nånstans om det inte är jätte fint väder, då är vi nog hemma och bakar. Jag har en lååång lista på bakprojekt och passande nog så kom farmor Eve med värsta cupcakes paketet igår, med fina strössel, pynt och fina formar. Sen skall jag också baka pizzabullar. Nu i picknik tider måste det ju finnas saker att snabbt ta fram vid infall av picknik. Lite sallad och kanske melon till en pizzabulle blir ju bra som mellis/lunch till hela familjen.

Under tiden när jag mått så illa så har jag återtagit gluten in i kosten. Inte för att jag nånstans mår bra av det, utan för att kroppen skriker efter nånting som inte smakar nåt speciellt, och har en fast konsistens och tar bort illamåendet. Jag har inte ätit ett enda ägg eller kesella på över 2 månader. What??!! Jag är dock inte alls stressad över detta utan äter vad kroppen behöver men, jag märker noggrant det faktum att gluten inte är nånting som min kropp mår bra av. Så fort illamåendet är borta så åker glutenet bort igen, och jag längtar!!

På söndag ska vi bjuda på grillmiddag här hemma. Hoppas på fin väder så vi kan sitta ute. Sommaren, du är välkommen nu!!!

O TACK SÅ MASSA JÄTTE MYCKET för alla lyckönskningar till min nya lillesyster/lillebror 🙂

Kommentera

