Lowa börjar dagis

Vikken grej. Var tog 1,5 år vägen liksom? Världens finaste unge ska alltså börja jobba på dagis. Vi har flera dagis i närheten men valde detta dagiset på ”mun till mun” metoden. Igår var det informationsmöte inför inskolningsstarten den 15 Augusti. De flesta fröknar på de 3 avdelningarna var på plats och berättade om verksamheten. Det finns 3 avdelningar med 18 barn/avdelning och 3 fröknar (1 förskolärare och 2 barnskötare) / avdelning. På den avdelningen Lowa skall gå kommer det att gå 2 st 1,5 åringar och resten är upp till 5 år. Jag tycker att det är kanon. Lowa får en jämnårig kompis men sen gäller det att hänga med de större barnen och ”learning by doing”. Miljoner gånger bättre än att gå på en avdelning med 18st 1,5 åringar. Tycker vi. Lowa är ju framåt och tar för sig så jag tror att hon kommer att växa otroligt. 3 jätte trevliga fröknar på Lowas kommande avdelning som vi ofta ser går förbi utanför oss då dagis ligger 60m från oss 🙂

Egen kock och ekologisk inriktning. Sånt gillar Micke (och jag med såklart). Varken jag eller Micke är speciellt för genusgrejor, det fanns med men förskolan har mer inriktning på språk och matematik vilket jag ser som stor fördel. Dessutom är de ute mycket och är iväg på flera utflykter varje vecka. Jag tror detta kommer bli toppen verkligen (jag som annars är väldigt kräsen och ifrågasättande, speciellt när det gäller Lowa) – även om jag garanterat kommer vara den mamma som lämnar sist och hämtar först. Jag har ju förmånen att ha ett sånt jobb som gör det möjligt och det känns väldigt bra.

20120613-171012.jpg

20120613-170927.jpg

Kommentera

