WorldClass Sundbyberg

Jag är sååå nöjd med mitt nyinförskaffade gymkort. Jag har ju tidigare jobbat på Worldclass och nu är jag tillbaka igen (fast jag slipper jobba). LYX! SATS är inte optimalt barnpassningsmässigt där vi bor just nu och med WorldClass bokningssystem att man kan ”boka” in barnet och slipper ev. kö eller att inte få plats är helt super tycker jag. Dessutom har de lite lägre gräns för antal barn (5st) och barn under 1 år räknas som 3 barn. Tror ni jag kommer ta upp hela barnpassningen i vinter eller? 🙂

Hursomhelst, barnpassningen och personalen där var första prio. Utseendet av gymmet sekundärt. Jag är ju van och  gillar att träna på FC och har man varit där så vet man att det inte är nåt direkt flott gym. Men who cares – jag är där för att träna, ta i och svettas. Detta gymmet kan klassas som ett traditionellt byggargym, med många fria skivstänger och många tunga hantlar. Massor med maskiner finns också – men det struntar ju jag i 🙂 Cyklar var också högt på min priolista eftersom jag vill hålla i gång flåset så länge det går, en sittcykel är därför bästa redskapet och det finns det. Roddmaskiner finns också och fria ytor och en del medicinbollar och liknande. Perfekt för kroppsvikts wod:s. Inte överfyllt med folk heller vilket alltid är ett plus. Jag är mycket nöjd och har redan kört 2 pass denna veckan, ett med järp och ett utan järp. Första passet körde jag bara 30 min intervallcykling för att se hur det gick med Lowa med nytt folk och nytt ställe, men haha, min unge är ju rätt så självständig och förståndig så hon hade lekt med de stora barnen och lagt pussel. Tror ni jag fick med henne hem frivilligt? Ikke!! Perfekt. Jätte trevlig personal som man direkt kunde känna förtroende för, sånt är liksom A och O.

Idag var Lowa och tränade med Micke på tynglyftningsklubben (liiiiite coolare) och jag fick träna själv. Först 15 min intervallcykling i olika cykler och stegar.

Därefter en kombo av 5 Squat, 5 Deadlift 50kg, Statisk dip (dvs håll i toppläget så länge du kan, och sedan ner i en dipp). Vila 1 minut mellan varje och så gjorde jag 6 varv. Tungt och svettigt!

Workouten som väntade var ”Grace” för först gången med hantlar (30st clean and jerk). Får inte optimal vinkel med skivstången längre så nu är alla magpasseringsövningar utbytta mot hantlar, kul med variation! Jag tänkte först köra på 10kg/hantel men sen var de upptagna och då tog jag ett par 8kg:os och trodde att det nog skulle bli tungt ändå. Som ni ser på tiden var det inte allt för tungt, pulsigt och krävde 2 vilor men ändå inte in i väggen tungt. Bra utgångsläge för framtiden med andra ord. 2.28 var tiden resten fummel med luren, viktiga sekundrar för statistiken. 🙂 Avslutade med mer intervallcykling till benen inte orkade mer. Ösigt och skönt pass!

20120613-155733.jpg

20120613-155741.jpg

20120613-155803.jpg

20120613-155813.jpg

20120613-155831.jpg

20120613-155821.jpg

Kommentera

