Efterträningsmål

Idag till tidig lunch efter morronträningen så blev det rester av broccolisoppan och kycklingsalladen. Hade även över ett kokt ägg för att få in lite mer protein. Schyrre med en 2 rätters en torsdaglunch liksom. Broccolisoppan har jag skrivit om tidigare, men den tåls att skrivas om igen. Den är grymt god, mättande och väldigt kalorifattig om man nu önskar det. Lätt som en plätt att tillagas också kan tilläggas. Skala och koka 2 medelstora potatisar i småbitar, ha i ett broccolihuvud (ta bort det mesta av stammen), ha i hackad purjo (ca 1dm) eller salladslök (ca 2-3 st) och låt koka tillsammans med 1 tsk buljong tills potatisen blir mjuk, ca 15 minuter. Häll av vattnet i en bunke och mixa innehållet med en stavmixer. Fyll på med det avhällda vattnet tills du får en bra ”soppkonsistens” och vill du kan du spä på lite vispgrädde, nån matsked ungefär. Kryddor behövs inte egentligen, vill man ha i lite salt och peppar kör på 🙂

20120621-140830.jpg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s