Godmorgon!

Igår blev det inte mycket till datasittande. Jag sitter iof i princip aldrig vid datorn hemma (undantag iphonen ibland) men igår var extremt. Förutom huvudvärken från jag vet inte vad så satt vi i bilen typ 4 timmar, jag svor x antal gånger att man inte kan bo i den här stan – tänk om vi bott i en ”mittimellan” stad – då hade alla våra ärenden tagit typ 1 h istället för 4. SUCK! Nåväl. Bästa mamma lekte med Lowa på kvällen och Lowa hade ätit som aldrig förr, som hon alltid gör hos mormor. Vem skulle inte äta sig proppmät på stek, sås och potatis o hallon till efterrätt liksom!! Sååå gott! O plats till bulle fanns d tydligen också. Lowa brukar oftast äta bra, men just nu är hon inne i nån period då hon typ inte vill ha nånting, o d blir ju inte så kul för nån. GnällVM liksom!! Det reder sig nog tror jag, tur man har en sambo med tålamod – jag har inte jätte mycket av den varan o blir rätt irriterad när hon inte äter fast jag vet att hon är hungrig. Hon får iallafall gå från bordet om hon sitter o leker med maten och inte äter. Hårt mot hårt!

Iallafall, medan Lowa var hos mormor började vi med badrummet. Som vanligt kan ju inte allting klaffa perfekt, men nu är iallafall hälften uppe. Min bästa man där hemma är en riktig fixare fast han vägrar erkänna det! Det kommer bli sååå tjusigt.

Eftersom jag inte har några roliga bilder från ett tomt kalt badrum så tänkte jag istället visa min nya almenacka. Jag har de senaste åren alltid haft en från personligalmenacka, då jag gillar att man kan utforma den som man vill, o ta bort det man tycker är oviktigt, o välja bilder samt layout och färger. Under mammaledigheten körde jag lapptekniken för att komma ihåg saker men nu efter ett halvår på jobbet igen kände jag att det är dags för en ny almenacka, så jag inte kan skylla på tillfällig graviditetsförvirring (jag har redan förlagt ett kontokort och 2 nycklar)när jag glömmer saker.

20120627-081116.jpg

20120627-081123.jpg

One thought on “Godmorgon!

  1. Ta det lugnt bara. Hon äter snart igen. Jag Vet att det är frustrerande och de blir gnälliga, men försök ist ge småsaker under dagen. Sånt hon gillar. Då ökar aptiten och hon vill snart ha mammas mat igen

Kommentera

