Great start!

Ibland när jag jobbat mycket en vecka så känner jag mig som Viktoria Silvstedt i huvudet. Jag tänker på engelska och uttrycker mig lite halvmysko, på bilen till gymmet så intalade jag mig grejor om en ”great start” på lördagen. Fint. Positivt tänkande fungerar oavsett språk. Fredagens workout brann inne o jag kände att jag hade lite extra energi över till idag.

Warmup: 10 min intervall sittcykel

Wod: AMRAP 12 min:

12 Pushpress

12 squat

12 stångrodd

Mitt resultat:

4 varv och 6 stångrodd. Nästan 5 varv alltså! nöjd!

20120630-105512.jpg

Här kommer film från uppvärmningssetet:

I mitten av passet gillar jag att köra lite cykel nuförtiden. Så 10 minuter intervaller till, här nånstans började benen vibrera lite konstigt. Dags för lite mera ben då. Triset med ett ben i taget i trissan, bakåt ”kick” och knees to elbows (se film nedan) och stående vadpress. (ja här pratar vi gravidövningar, ack så bra – och wod:en var ju redan gjord :)) Avslutade med en woodchopper och plankan med benlyft (säg till om ni vill se film). Tips till er gravida! När plankan på tå blir för tung, eller du skapar för högt buktryck, ändra höjden på framkroppen, stå på en låda, box eller bänk, trycket blir lite mindre, övningen lite lättare men du får ända fullt utslag på övningen och slipper stå på knä, som kan vara nästa steg istället.

Gravid knees to elbows här nedan. Jag tycker det är svårt när jag håller så smalt grepp så som här att slå i armbågen utan att magen är i vägen. Knees to handled funkar väl lika bra 🙂

Nöjd o glad. Nu blir det familjelördag, först tvättstugan o sen freebejsar vi nog på nåt kul. Skit i vädret liksom!

20120630-105439.jpg

2 thoughts on “Great start!

  1. Det ser inte ut som du lyckas stabilisera ryggen och bäcken. Förstår inte varför du ska träna utanför vad din kropp klarar av. Bebisen far knappast illa men Du ska ha din kropp i 50 år till(eller mer). Du gör ”ormen” och ”juck” i alla övningar. Inte direkt uppbyggnad eller underhåll. Ditt liv, din kropp. Just sayin.

    • Jag känner egentligen inte för att svara :), så d gör jag inte heller! Jag skulle iof säga att så länge jag kan göra knäböj istället för nån slags lårcurl som vissa andra så är jag nöjd o glad! Återkom gärna om du har nåt vettigt att säga annars klarar jag mig bra utan!

Kommentera

