Byta ut stång mot hantlar

Jag vet att det är ett par gravida som är här inne o läser o som jag vet tränar mer eller mindre CF. Vad gäller den älskade skivstången så funkar den, så länge den inte behöver passera magen för då behöver du göra nånslags utåtrörelse som kanske inte är helt optimal. Byt mot hantlar helt enkelt. Du kan göra samma övning, men du behöver aldrig vara nära magen och du får jobba med balans och stabilitet på ett annat sätt, det är ju bra oavsett om du är gravid eller inte, men är du van att köra med stång i en workout – prova att byta ut mot hantlar – du kommer inte tycka att det är särskilt lätt 🙂 Ständig variation is the shit! Som gravid; börja lätt för att bana in övningen och hitta balansen, sen ökar du på efterhand.

Mitt pass idag såg ut som här:

30 min intervall sittcykel

Uppvärmings triangel; Hoppande dips, squat och pressar

Powercleans 10kg/hantel

Hantellyft till sidan

Hög/lågrodd med rep

Baksidalår och vadpressar

Knäböj med boll bakom rygg med sidorotationer o medicinboll 5kg

Diagonalt rygglyft/benspark på bosuboll

Höftrullningar/nedvarvning på boll

Jag hann med allt detta på 53 min. Högt tempo alltså. Powercleansen kändes riktigt bra, lätta till o med så jag körde 20:or i 4 set. Hade ju varit kul o ha en Gracetid på den. 🙂 Har bara gjort Grace en gång med hantlar o då var det 8kg. Det är kul att träna när man snabbt blir starkare.  Kompletteringsövningarna på slutet tycker jag är så där kul, men jag gör dem enträget o jag tänker så fortsätta så länge jag kan gå 🙂

Kommentera

