KB Overhead och KB Sving

Så här ser det ut när vi tränar 🙂 D e Micke som bearcrawlar, sprintar o gör pushups (o snatch utom bild). Först gick vi till IP, ca 2,5km o sen körde jag en längre uppvärmning efter det. Jag upplever att det tar längre tid att bli varm o mjuk när jag är gravid. Så ca 150 squat totalt fick stå för den ”varma” delen och lite pushups och pregnantburpees för den uppmjukande delen 🙂 Uppvärmningen brukar jag dela upp i olika delar, som här nedan och jag vilar nån minut/gör andra uppmjukande övningar emellan.

1) 5 squat + 5 elevated pushups

2) Pregnant Burpees

2) (runt stora målgården och gör en övning i varje hörn) 10 KB sving, 10 squat, 10 pushups, 10 sving. x 2 varv

3) Bearcrawl uppför läktaren x3

WOD:

3 varv:

12 KB sving

(Gå 10 m)

12 squat

(Gå 10m)

5/5 enarmssving

vila 30 sek

Denna är skitkul att köra om man kan springa emellan, idioten mellan övningarna alltså, nu körde jag en gång variant, som inte är speciellt jobbig, men jag gillar att byta plats mellan övningar 🙂

Sen avslutade jag lite komboövningar:

KB Overhead + KB sving

Benspark + Höftlyft

Stående vadpressar med KB

Kommentera

