Loppis fynd!

Hejdå mitt fina älskade plainbord (o inte så älskade knarrstolar). Välkommen pinnstolar och träbord. Fyndat o klart för 140 SEK på loppis igår. Lyckan är gjord 🙂 Har en pinnstol som jag ärvt från farmor från förut som jag älskar, den har jag slipat och målat vit. För ett tag sedan föddes idén om att ha ett rundare bord (som tar mindre plats) och som gärna istället får ha iläggsskiva i sig för större middagar och festligheter. Gärna får bordet vara lite gammalt och slitet så att jag kan slipa o måla om allt i samma kulör. Till det såklart gärna 3 pinnstolar till :). O den som letar han finner 🙂 Som tur är börjar jag bli lite tjock också så jag fick hjälp med inlastning till bilen. 140 SEK alltså, vikket fynd. Nu kommer min granne Linda bli stolt 🙂

Så nu ska här slipas, grundas och sedan målas. Jag skulle först vara lite vågad och gå på ursprungstanken att köra turkos/blått. Eftersom det mesta andra är vitt och neutralt svart så kände jag att jag skulle verkligen dra till med nåt som skulle sticka ut, men såklart fegade jag ur o kör nu på vitt. Jag börjar med det o sen e d ju inte svårare än att måla om. O sen har jag ju mina satsbord som har slipats men som jag måste måla också. PUH! Det blir några måleridagar här framöver. Regn – försvinn tack 🙂

Hejdå Plain……..

20120712-181059.jpg

Hej du bruna träbord o pinnstolar. Snart är ni vita!

20120712-181106.jpg

2 thoughts on “Loppis fynd!

Kommentera

