Laddad för helg

Inför en jobbhelg med massa långa timmar arbete så krävs en rejäl genomkörare för att hamna i rätt ”mode”. Jag startade morgonen på gymmet med ett 3 delat pass. Först det roligaste, en workout, sen styrkeövningar, o sen kroppsviktsövningar, mellan varje block 5 min intervallcykling! Svettigt o bra ös på passet idag!

10 min cykel intervall
Wod:
5-4-3-2-1
Hang power clean 11kg hantlar
Deadlift 40kg

5 min cykelstege

Hög/låg rodd med rep
Baksida o utsida repdrag för ben

5 min tempo intervall cykel

Diagonala rygglyft o plankan
Plankan på boll o sidoplankan

Jag ogillar starkt små viktskivor. Jag fattar inte varför man gör såna. Det gör mig arg!! Jag vill ha stora eleikoplattor. Förra året i games fick de köra på små viktplattor i nåt event, enbart för att det inte skall vara samma höjd som de vanligtvis tränar på. Bra, men inte när man har tjock mage….Jag går inte ner längre än tills magen tar i ändå – MEN ändå!! 🙂

Kommentera

