Det gick som smör..

Både bord/stolar och sänggavel borta på 2 dagar. Det är högtryck på blocket vill jag lova. Till veckan får vi ny säng. Vi har fått ärva mammas o J-E:s urtjusiga säng, elstyrd huvud och fotända till o med, perfekt gravidsäng. Dessutom är den 180, hittills har vi alltid haft 160 men nu så blir det stort – så hela familjen får plats i sängen när vi ska se på film. Dessutom (igen) är det en jättefint träsängram som mamma målat. Jag är överlycklig, Micke är också överlycklig över att slippa sova på golvet mer. (just nu är våra sängar för mjuka så golvet är alternativet) 🙂 Tack!

Igår var det CF games från 18, jag smygkollade lite på jobbet några minuter i början o det såg riktigt kul ut, skall uppdatera mig ikväll på gårdagen o se live idag eftersom jag hinner hem till 18. Igår efter jobbet målade jag första vändan på pinnstol nr 1, imorse innan jobbet varv nummer 2. Ett lager till skall styrkas ikväll o sen är den klar. Älskar det här med måleri alltså, ångrar bara att jag inte tog den där fräsiga turkos/grön/blå jag ville ha, men som sagt, börjar med vitt o sen e d ju bara att måla på 2 lager till om jag vill ha andra färger. Det är sååå kul med färg 🙂

Måste  bara visa er vad jag fyndade på ICA Maxi häromdagen. På sommaren gillar jag pastelliga detaljer, det bryter av finns o känns sommarfräscht. Denna lila kanna kommer att få tjäna som blomkruka alternativt stekspadehållare. ICA Maxi – 20 SEK. (återigen, kamerabatteri KOM hem, jag ogillar mobilbilder)

20120714-110322.jpg

20120714-110331.jpg

Kommentera

