Canon vs Nikon

Jag tokgillar ju vår Canon o kommer aldrig byta bort den för nåt annat märke. MEN nu när vårt batteri sovit i fel stad i ett par veckor så lånade jag mammas att fota med under en helg på landet. Provade mig även fram med det nya zoomobjektivet vilket var riktigt bra tycker jag. Dessa bilder är enbart redigerade lite i kontrasterna, all färgåtergivning och allt ljus är orginal. Jag tycker många bilder blev riktigt grymma. Nu ser jag fram emot att köpa ett zoomobjektiv till vår Canon. Frågan är bara vilket som är bäst, eller ja, passar oss bäst. Sara tipsade om ett för ett tag sen i sin blogg, Lovisa har tipsat om sitt. Tror ni jag kommer ihåg vilka det var? Svar nej!! Skall ta reda på och undersöka vidare. Ett måste till höstens fina fotoljus och till nya bebisen kommer iallafall. Ni som har Canon, var har ni för extra objektiv?

5 thoughts on “Canon vs Nikon

  1. Ojojoj så kul det är att följa Lowa på din blogg, Sofia. Och dig med förstås.
    På de tre sista bilderna av Lowa med lilarandig klänning, är det som att se både dig och Anna-Lena som liten (gissar jag!). Det verkar som att du mår bra i din andra graviditet. Det gör mig glad. Fortsätt och må gott! Varm kram!

  2. Jag har både ett 50 mms fast objektiv som är toppen men har begränsningen i att vara fast så du inte kan zooma med det utan du själv får flytta på dig om du vill få med något mer. Men objektivet är toppen! Sen har jag ett 18-135 objektiv också som jag ser som mer all round på grund av zoomningen.

Kommentera

