i fixartagen

Jag är riktigt på g hemma med måleri, omöblering, piff och fix. Igår kom Micke hem med ett blocketfynd dessutom, en steghylla som kommer att passa perfekt på vår tomma vardagsrumsvägg. Lowas rum skall göras om, kök skall byggas, (som redan är på gång), vårt sovrum skall göras om och vändas runt lite, och ikväll kommer nya sängen. Vilken lyx. Jag har loppisfyndat en hel del senaste tiden och målat målat målat och målat, snart kommer vi få se det färdiga resultatet. Igår ställdes vardagsrumsborden på plats, satsborden jag köpte för några veckor sen ni vet, de är nu färdigslipade och färdigmålade. Jag blev riktigt nöjd! Såklart kan man inte ha nåt piff på som Lowa kan ha sönder, men piff som hon kan ta ner och plocka med gör ju inget, så det blir okrossbart material så kan man göra fint ändå (läs, mer för mamman o pappan att plocka upp från golvet när Lowa somnat). Hon ska lära sig och hur ska hon lära sig om hon inte får lära sig att att det skall stå saker på bordet?

Sen är det det här med tapet eller inte. Det skulle bli sjukt snyggt med en fondväggstapet i vårt sovrum, MEN om något år så kommer vi att byta rum med barnen, o då känns det lite onödigt, MEN jag skall återigen fundera ett varv extra, det blir ju sååå fint med ett varv tapet. Lowas rum skulle också gärna få en tapet. Denna har jag förälskat mig i från Mr Perswall.
Lowas färger i rummet är nu rött och vitt, men nu skall jag utöka med rosa och orange också, till den vita basen på möblerna, kommer bli vrålfräsigt. Har så mycket idéer, finns det nåt roligare än att inreda barnrum? Skulle inte tro det – när Lowa är på ”mormorsemester” ska jag gå loss på lite fler loppisar och ett varv på IKEA. Jag skall även bygga en egen lampa. Love DIY projects!

One thought on “i fixartagen

  1. Ah, vad härligt det låter med att ha så många projekt på gång! Kan dock inte komma med några råd vad gäller tapet, eftersom jag inte är en tapetmänniska utan bara vill ha enfärgade väggar..

    Vad gäller kuddarna, så syr jag ibland igen för hand öppningen, ibland syr jag band som jag knyter ihop, och ibland överlappande. Det sistnämnda funkar ju inte på tyger som är töjbara för då blir det som sagt en glipa. Det som gäller är iaf att ha en rejält överlappande bit, det räcker inte med tex 10 cm utan mer 25 cm, minst..

Kommentera

