Köksbordet Före/Efter

Alltså håll i hatten så bra det blev, både jag o Lowa dansade lyckodansen flera gånger igår när vi ställde iordning och tog bort all målarplast. Tänka sig att ett 100kronors bord med tillhörande 20kronors stolar kan blir så jäkla bra. Jag älskar målarfärg vill jag bara säga. När jag hade ett lager kvar med färg så började jag fundera över iläggsskivorna och vad jag skulle göra med dem. Bordet utan skivor är ca 1m i bredd, räcker gott till oss men en 4 personers middag kräver 1 iläggsskiva, är man 8 krävs en skiva till. Jag gillar dock den mörka träfärgen så jag behöll dem på iläggsskivorna, o kolla så bra det blev. INGEN kommer ha ett likadant bord som oss och det var liksom pricken över i:t för att få det att passa ihop med den fina Newportlampan och med den svarta stolen som jag valde att inte måla utan behålla i orginal mörkbets. Nöjd, mycket nöjd!

Såhär såg det ut när jag hittade det, räddad från loppisdöden!

20120722-162254.jpg

Hemma, oslipat!

20120722-162727.jpg

Slipat med iläggsskivor i

20120722-162359.jpg

20120722-162342.jpg

Färdigmålat och iläggsskiva i

De vita stolarna har slipats och målats 3 gånger.

Den fina lampan kommer från Åhlens REA och den fyndade min kära mor åt mig. Blev en perfekt kökskombo!!

One thought on “Köksbordet Före/Efter

Kommentera

