Front squat med viktplatta

Det är så kul att alla gravida pluppar upp via sökorden. Jag gör mitt bästa för att filma under passen – ibland är jag så inne i mitt eget rejs att jag glömmer bort att filma, men idag så! Ni som läser vet ju att jag tränar crossfit och även nu under graviditeten fortsätter jag på samma sätt. Om jag inte kan göra övningarna som de ska utföras så skalar jag, kan jag inte skala bort mer av en övning, ja då tar jag ut den ur en workout och gör den som ”styrketräning”. På så sätt bibehåller jag rörelsemönstret från CF även fast jag inte alltid gör en ”orginal workout”. Rörelsen är alltid i fokus när jag tränar.

Idag skulle jag köra Thrusters, kroppen ville inte köra Thrusters utan att magen blev stenhård och ryggen stelnade till. Jag la därför upp passet på ett annat sätt än planerat när jag väl kom dit. Passet blev;

Uppvärmning: 10 min cykel

Rörlighet: 3 rft; Deadlift, goodmornings, pushpress med 20kg stång

Styrka: Clean & Jerk 11kg hantlar i kombo med Dips i ställning

Axelpress med viktskiva 10kg i kombo med deadlift 30kg

Frontsquat med viktskiva 10kg

Enarmsrodd 11kg hantel i kombo med omvända flyes 5kg hantel

Sittande rodd i dragmaskin i kombo med Knees to elbows

Intervaller: 5 min crosstrainer och 10 x 400m cykel

Frontsquat med viktskiva

Kommentera

