Doppad pall

I helgen hade vi ju som sagt extreme fast home makover. Det är ju bara att passa på medan Lowa är på FF semester hos mormor och J-E. Vi började som sagt redan i fredagskväll o sen jobbat i princip dygnet runt. Jag är mäkta nöjd med resultatet, min rygg värker värre än nånsin o imorse kunde jag inte komma ur sängen och det sa bara knak och skrapade till. Aj, inget jobb och en dag mest sittandes på golvet, det som gör minst ont. Jag överlever – allt för den där ungen man har alltså!!

Nog om det, nu när jag ändå haft målarfärg o penslar framme passade jag på att göra slag i ett pyssel som jag funderat på länge, nämligen en ”doppad” pall. Har sett massor med varianter på denna men jag gjorde min egen och blev väldigt nöjd. Lite pilligt att få raka linjer men är man bara noggrann med tejpningen så går det alldeles utmärkt. Den grå färgen är samma som jag målade på en liten bit av en vägg i vårt sovrum. Det får ni se vi ett senare tillfälle. Så här blev slutresultatet av pallen, nu är bara problemet att jag inte vill ha den på altanen längre utan inomhus – får väl köpa en till helt enkelt 🙂

och efter…

2 thoughts on “Doppad pall

  1. Shit, snygg pall alltså! Bra jobbat!
    Hade varit kul att se hur du har löst möbleringen och framförallt förvaringen i Lowas rum, har du lust att lägga upp lite bilder? Ligger själv i startgroparna att fixa till min 1.5-åriga sons rum men jag behöver lite inspiration. Du verkar ha bra smak så varför inte fråga?!

    Tack på förhand!

Kommentera

