Lowas nya rum

Oj så nöjd jag är, oj sånt jobb det blev, ojojojoj sa Lowa när hon kom hem och upptäckte nya rummet igår! Kan vara bästa betyget nånsin, en leende Lowa som går direkt fram till köket och börjar servera mat! Finaste unge!

Så här blev rummet i helhet. En ny rund stor ryamatta ska in men jag har inte hittat den perfekta än så vi avvaktar sålänge.
Finns det nåt roligare än att inreda barnrum? Förmodligen inte! Glatt och mysigt på samma gång – i barnrum tycker jag att man helt måste tänka bort sin egen inredningsstil/smak. Man ska gå lite bananaz och ösa på med färger. För att få nånslags kontroll så har jag hållit mig till samma färgskala röd, rosa, orange, gult. Det är olika färger men ger ändå harmoni.

Skötbord och Koja. Fick flytta med från gamla rummet, några månader framåt så kommer det ju att behövas ett skötbord igen, så det får vara kvar, och dessutom älskar ju Lowa sin koja! (oftast drar hon för gardinerna och ligger o gömmer sig därinne)

Köket. Spisen har jag fyndat på loppis för nån månad sedan. Dock så var luckan snorgrön så den har jag spraymålat vit. Våra gamla malmsängbord fick fungera som diskbänk och med lite nya knoppar på så blev det lite mer kökslikt. En trähylla målades vit och sattes upp som lite förvaring. En liten blomma skall i den röda vasen sen också. I vårt kök har vi ett stänkskydd av glas, för att efterlikna det stora köket så fick Lowa den gamla anslagstavlan som stänkskydd. Tanken är att få till nånslags kakel i framtiden, men inte just nu!! 🙂

En hängare skruvades upp på sidan av spisen där diskborste och kökshanduk får hänga.

Tavelväggen fick även innehålla en spegel och några krokar för halsband och dockkläder. Min unge gillar ju att spegla sig som bekant!!

Och så ett stort steg, en ny säng. Bäst att börja i tid tänkte vi, innan lillebror/syster kommer. Man vet ju aldrig, vi hade dock inte behövt vara så oroliga för efter lite kvällsläsning och pappamys så somnade hon och sov till 07 imorse innan hon klättrade ur och började laga mat igen! Jag la några kuddar och sittpuffen nedanför ifall hon skulle rulla ner men när jag var uppe inatt och kollade på henne låg hon precis som hon skulle, på kudden och under täcket.

Vimpeln fick hänga i taket denna gång.

One thought on “Lowas nya rum

Kommentera

