Icandy Apple Jogger

Emmaljunga Duo Edge, Teutonia Spirit S3, Candy III, Babytravel Bombay, o nu Icandy Apple Jogger. Lycka? Total!!!

Likaväl som man behöver kombi när man har småbarn, likväl som man kan ha sportbil när man bli pensionär, sammalika är det med barnvagnar, olika behov vid olika tidpunkter. Jag ville ha sitt o liggdel, gärna kompatibel med bilstol för smidiga o lätta förflyttningar, helst 3 hjul, lufthjul och lite jogging stuk. Jag har nu hittat optimal kombo. Jag tror äntligen Micke börjat inse det. Iallafall lite :)!

Det enda problem jag fick nu när vi ska ha en 2 åring och en nyfödd samtidigt var hurvida vi skulle ha en singel eller dubbelvagn. Tillslut vann singelvagnen med argumenten; Lowa kommer vara på dagis när jag och bebisen skall göra ”större utflykter”, de få timmar på eftermiddagen efter dagis så kommer vi med allra största sannorlikhet hänga med Lowas kompisar i lekparken eller hemma hos någon och Lowa använder endast vagnen när hon ska sova vissa dagar, o d är ungefär nångång i veckan om Micke (som nu är pappaledig) vill promenera eller träna samtidigt, annars sover hon alltid i sängen. Så – när skulle vi använda dubbelvagn? I princip aldrig eftersom vi bor 50m från dagis och Lowa går för egen maskin i princip överallt, hon e grymt bra på att hålla handen faktiskt. Häromveckan gick hon 3km alldeles själv, tog inte speciellt mycket längre tid än om jag skulle gått själv. När vi kommer åka iväg på ”turer” kommer vi ju vara tillsammans hela familjen och då kan Lowa åka lillresvagnen och bebisen får åka finåket! Ett annat alternativ är att jag kommer att bära den lilla, och Lowa åka vagn. Huur bra som helst. Jag är så nöjd och glad. Just nu har vi 5 barnvagnar på vår parkering, tur att Lowa står för 2 av dem o jag endast för 3!!

Icandy Apple, med bilstolsadapter, ligg och sittdel och massa fina tillbehör.

20120802-131732.jpg

20120802-131724.jpg

Kommentera

