Laddad för helg!

Bästa sättet att ladda för en lååång jobbhelg? Träna offcourse! Har vilat sen i söndags o nu var det verkligen på tiden för ett svettigt pass. Ryggen känns ok efter vila och idag valde jag att inte köra övningar med rörelsemoment i ländryggen, bara för att. Barnmorskan sa igår att allting i hela världen!!!? går att bota med träning – men inte foglossning. Och det är så sant, men så tråkigt. Jag har ju safetränat ända sen v15 och tränat stabiliserande för bäckenet men ja, trots det går det inte att göra nåt åt att fogarna släpper (o tur är väl det för hur skulle annars bebisen komma ut?) – speciellt inte eftersom jag hade det förra graviditeten också, då är det desto vanligare att det återkommer och då lite starkare och lite tidigare. Jag klagar inte – jag bara blir irriterad att jag inte kan fixa det. Jag får helt enkelt ta bort marklyften då också – det börjar krypa neråt i övningarna jag kan göra – men tänk så bra jag kan bli på dem då istället 🙂 Alltid se det positiva!

Dagens övningar blev 30 min sittcykel a´x antal 400ms intervaller. Styrka i form av superset för rygg, rodd/latsdrag/rodd med rep/enarmsrodd m hantel, styrka för ben i form av benspark och lårcurl sittandes (vad gör man inte?) och stående vadpressar/dynamisk planka. Avslutningsvis TABATA rodd och rotationsövningar för höften på pilatesbollen. Svettigt pass med bra tempo. Ett pass till avklarat innan bebis, varje pass e en vinst, och det känns såå himla bra att träna med den målsättningen.

20120803-145924.jpg

Kommentera

