Chips och Dips träning

Vi crossfittare är ju inte mycket för att köra pullups i maskin. Det funkar liksom inte. Men när man är begränsad i vilka övningar man kan göra så finns det inget annat att göra än att göra de övningar som går att genomföra, övningen i sig är det inget fel på – det är mer att övningen i sig inte gör mig bättre/snabbare/starkare i pullups, märk skillnaden!. Efter dagens obligatoriska 30 min konditionsträning på cykeln så körde jag väääldigt många set och reps i ”chips och dips” maskinen (chins och dips maskinen). Allt i superset med squatvila, dvs – så länge jag behöver vila armarna gör jag squat o sen upp på maskinen igen. Tror jag gjorde 6 gånger totalt. Sen blev det lite längre vila till nästa cirkel; Squat (mer ut med tårna o knäna för att få plats med magen, jobba ner till 90 grader o sen fortsätt så djupt som det fungerar, jag försöker hålla ihop bäckenet så mycket som möjligt så jag kör tills det tar stopp, ungefär 90 grader), hantelrodd 11kg och curl/axelpress med platta 10kg. Ingen övning speciellt tung i sig så det gäller att jobba upp sig på höga antal totala reps så man blir trött ändå. Bästa sättet att träna om man är gravid och ändå inte bör lyfta tyngre vikter. O såklart avslutade jag med ett par kroppsviktsövningar; diagonala rygglyft och benspark på bosubull, stående benspark och vadpressar. This mama is going to be strong!!

Kommentera

